Kvalitetssäkring
FastSign är en tjänsteplattform för effektiv och säker digital signering. Våra tjänster ska utföras med sådan kvalitet att kunden är nöjd och leverans har skett inom överenskomna tidsramar. Verksamheten kännetecknas av ett systematiskt kvalitetsarbete som omfattar kontinuerlig uppföljning och ständiga förbättringar.
Verksamheten kännetecknas av:
- Professionella resultat presenterade på ett pedagogiskt sätt i rätt tid
- Hög säkerhet och tillförlitlighet
- Tydliga mål för verksamheten
- Rak och ärlig kommunikation
- Personligt engagemang
- Nöjda kunder
Vår syn på kvalitetsarbete
FastSigns kvalitetsledningssystem är tillsammans med ledningssystemet för informationssäkerhet, till för att säkerställa att våra systemlösningar och leveranser har en hög informationssäkerhet och tillförlitlighet utan avvikelser. Ledningssystemen är en naturlig del av verksamheten och ett självklart inslag i alla medarbetares vardag. Kvalitetsarbetet bygger på kundfokus, personligt engagemang, processorientering och ständiga förbättringar för att skapa förutsättningar för allas delaktighet. Ett väl utfört kvalitetsarbete säkerställer företagets konkurrenskraft med målet att få fler och nöjdare kunder.
Kvalitetsmål
Vårt övergripande kvalitetsmål är att vara en efterfrågad och professionell partner som har förmåga att uppfylla gjorda överenskommelser med kund. I syfte att följa upp och utveckla verksamheten har vi satt upp följande detaljerade kvalitetsmål:
- Kvalitetsledningssystem – Se till så att vårt kvalitetsledningssystem alltid följer ISO 9001:2008 för hela verksamheten.
- Kvalitetsmål – Kundtillfredsställelse - Utförd tjänst motsvarar överenskommelse och ställda kundkrav till 100 %.
- Mätning av kvalitetsmål kundtillfredsställelse - Kvalitetsmålet på kundtillfredsställelse mäts i form av antalet uppkomna avvikelser samt antal garantiärenden.
- Miljömål – Arbeta med att förmå underleverantörer dokumentera sitt egna kvalitetsarbete.